לקביעת פגישה

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תומך בקבלת החלטות

    תומך בקבלת החלטות הינה אלטרנטיבה חשובה לאפוטרופסות עבור בגירים בעלי צרכים מיוחדים, בעלי היכולת לקבל החלטות בעצמם. הסדר זה מאפשר לאנשים לשמור על עצמאותם ולשלוט בבחירותיהם תוך קבלת הסיוע הנדרש לקבלת החלטות מושכלת.

    תומך בקבלת החלטות יכול להיות חבר קרוב, בן משפחה או מכר אחר, המסייע למקבל ההחלטות לאסוף מידע ונתונים ממוסדות רלוונטיים. זה יכול לכלול בנקים, קופות חולים, ביטוח לאומי או כל גורם אחר המעורב בקבלת ההחלטה הנדרשת.
    לאחר איסוף ועיבוד המידע, על תומך ההחלטות להסביר אותו למקבל ההחלטות באופן שהם מבינים, ולאפשר למקבל ההחלטות לקבל החלטות מושכלות ונכונות.

    חשוב לציין שתומך ההחלטות אינו מוסמך לקבל החלטות או לחתום על מסמכים בשם מקבל ההחלטות. תפקידו הוא רק לספק את הסיוע וההכוונה הנדרשים תוך הבטחת השליטה של מקבל ההחלטות בבחירותיו.

    תהליך מינוי תומך החלטות

    כדי למנות תומך החלטות, על מקבל ההחלטות לפנות לבית המשפט לענייני משפחה, שאחראי על בחינת הבקשה והחלטה על המינוי. על תומך ההחלטות להיות בגיר המתגורר בישראל, נבחר על ידי מקבל ההחלטות ומוכן לשמש כתומך בקבלת החלטות.

    קיימת גם מערכת של פיקוח ובקרה על תומכי החלטות כדי להבטיח שהם ממלאים את תפקידם כראוי.

    היתרונות במינוי תומך החלטה

    למינוי תומך החלטה מספר יתרונות לעומת אפוטרופסות. בראש ובראשונה, היא מעצימה ומשמרת את עצמאותו של מקבל ההחלטות, ומאפשרת לו לשמור על שליטה בחייו. זהו ניגוד מוחלט לאפוטרופסות, שבה האפוטרופוס מקבל לעתים קרובות החלטות עבור הפרט ללא ידיעתו.

    כאשר אדם עם צרכים מיוחדים מגיע לגיל 18, הוריו הופכים פעמים רבות לאפוטרופוסים שלהם, מנהלים את חיי היומיום שלהם ומקבלים החלטות בשמם. עם זאת, כאשר אנשים אלה יכולים לקבל החלטות עבור עצמם, מינוי תומך החלטה הוא אפשרות מתאימה יותר. הסדר זה מעניק להם עצמאות ובחירה בניהול חייהם, מחזק את ביטחונם העצמי ומחזק את תחושת השוויון.

    לסיכום

    תומך בקבלת החלטה ממלא תפקיד חיוני בחייהם של מבוגרים עם צרכים מיוחדים. מנגנון זה מציע חלופה לאפוטרופסות המאפשרת לאנשים אלה לשמור על עצמאות ושליטה על בחירותיהם. על ידי מתן הסיוע הדרוש לקבלת החלטות מושכלת, תומכי החלטה יכולים לסייע בשיפור איכות החיים והצמיחה האישית של מבוגרים עם צרכים מיוחדים.
    ההחלטה למנות תומך החלטה היא צעד מכריע לקראת טיפוח עצמאות, ביטחון עצמי ושוויון עבור אנשים אלה, ובסופו של דבר לשפר את רווחתם הכללית.

      עוד בנושא

      מינוי אפוטרופוס
      להמשך קריאה
      מסמך הבעת רצון
      להמשך קריאה
      מינוי אפוטרופוס לבגיר עם צרכים מיוחדים
      להמשך קריאה
      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן