לקביעת פגישה

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    צו ירושה

    מהו צו ירושה ומדוע אתם זקוקים לו?

    הינו מסמך משפטי המפרט מי הם יורשיו של אדם שנפטר ומה חלקם בעיזבון. צו ירושה נדרש כאשר נפטר לא הותיר אחריו צוואה, או הותיר צוואה רק על חלק מרכושו, ולכן יש צורך לקבוע מי הם יורשיו וכיצד יחולק עיזבונו בין אותם יורשים. יורשיו של נפטר, שלא השאיר צוואה, נקראים יורשים על פי דין, והם כפופים להוראות הקבועות בחוק הירושה, התשכ"ה-1965

    מדוע יש צורך בצו ירושה?

    הצורך בצו ירושה נובע מתפקידו ביצירת בהירות משפטית וסדר בחלוקת עיזבונו של נפטר. בהיעדר צוואה, הוא משמש כמסמך הרשמי החוקי המפרט מי הם היורשים החוקיים ומהם חלקיהם היחסיים, כפי שנקבע בחוק הירושה. בהירות משפטית זו היא בעלת חשיבות עליונה במניעת סכסוכים בין יורשים פוטנציאליים והבטחת חלוקת העיזבון באופן הוגן ובהתאם לחוק. יתר על כן, הוא מקל על העברת נכסים בצורה חלקה, ומאפשר ליורשים לתבוע ולנהל את ירושתם כדין, בין אם מדובר בשינוי בעלות על נכסים או גישה לחשבונות בנק, ובכך מספק שקט נפשי וביטחון משפטי לכל הצדדים המעורבים.

    אילו מסמכים נדרשים לצורך הגשת צו ירושה?

    בעת הגשת בקשה לצו ירושה, נדרשים מספר מסמכים עיקריים על מנת להבטיח שהבקשה תעובד בצורה חלקה ויעילה. מסמכים אלה משמשים לאימות זהותו של הנפטר, הקשר של המבקש לנפטר והבסיס המשפטי לתביעת הירושה. להלן מה שתצטרכו בדרך כלל:

    1. טופס בקשה: טופס בקשה לצו ירושה שמולא בקפידה הוא קריטי. טופס זה לוכד פרטים חיוניים על הנפטר ועל המבקש, תוך מתאר את הקשר שלהם ואת הבסיס לתביעת הירושה.
    2. תעודת פטירה: יש לצרף לבקשה תעודת פטירה מקורית או עותק מאושר. מסמך זה הוא יסודי בהוכחת מותו של האדם שעזבונו נדרש.
    3. הוכחת תשלום: המבקשים נדרשים להגיש הוכחת תשלום עבור אגרת הבקשה ובמקרים מסוימים, תשלום נוסף עבור פרסום הודעה בעיתון יומי. זוהי דרישה חוקית שנועדה לפרסם את תביעת הירושה, ולאפשר לכל מי שיש לו תביעה מתחרה או עניין רלוונטי להופיע.
    4. אמצעי זיהוי משפטיים: מסמכי זיהוי עבור הנפטר והמבקש נחוצים כדי לקבוע את זהותם ואת הקשר שלהם זה לזה.
    5. טפסי הסכמה או תצהירים: במקרים שבהם ישנם יורשים מרובים, ייתכן שיידרשו טפסי הסכמה או תצהירים החתומים על ידי כל היורשים כדי להוכיח הסכמה מאוחדת על תביעת הירושה.

    כיצד מגישים בקשה לצו ירושה אצל רשם הירושות?

    הגשת הבקשה בדואר או באופן אישי

    כדי להגיש בקשה לצו ירושה באמצעות רשם הירושות, ניתן לבחור להגיש את הבקשה בדואר רשום או באופן אישי. גישה זו נדרשת כאשר היורשים החוקיים של הנפטר אינם עומדים בתנאים להגשת בקשה מקוונת או כאשר המבקש מעדיף שיטה מסורתית יותר. השלב הראשון הוא לאסוף את כל המסמכים הנדרשים, לרבות טופס הבקשה, תעודת פטירה, הוכחת תשלום עבור אגרות חלות וכל מסמך משפטי אחר הנדרש.

    מסמכים נדרשים לבקשה

    הבקשה חייבת לכלול:

    • שני שוברי תשלום מאושרים: אלה עבור אגרת הבקשה ועבור עלות פרסום הודעה בעיתון יומי, כפי שמחייב החוק.
    • טופס בקשה לצו ירושה: יש למלא אותו במדויק, לחתום עליו על ידי המבקש ולאמת אותו בתצהיר.
    • תעודת פטירה של הנפטר: מסמך חיוני שיש להגיש אותו במקור או כעותק מאושר.
    • תעודת פטירה של כל יורש שנפטר קודם לכן: אם יורש נפטר לפני הנפטר או לפני הגשת הבקשה, נדרשת תעודת הפטירה שלו.
    • אישור הודעה לכל היורשים: נדרש אישור בכתב מכל היורשים או הוכחת משלוח הודעה בדואר רשום כדי להמשיך.
    • תצהירי ויתור של יורשים שנפטרו: אם רלוונטי, יש לצרף תצהירים מקוריים המעידים על הוויתור על העיזבון על ידי כל יורש.
    • ייפוי כוח: במקרים שבהם המבקש מיוצג על ידי עורך דין, נדרש ייפוי כוח תקף.

    לאחר הכנת כל המסמכים הנדרשים, יש להגישם בארבעה עותקים (מקור ושלושה העתקים) בדואר רשום או באופן אישי במשרד רשם הירושות במחוז הרלוונטי. יש לוודא שכל מסמך עומד בדרישות ההגשה, שכן תיערך בדיקה יסודית של מסמכים אלה כדי לאמת את תביעת הירושה.

    כיצד מגישים בקשה לצו ירושה באינטרנט?

    הגשת בקשה לצו ירושה באינטרנט מציעה אלטרנטיבה נוחה להגשה המסורתית באופן אישי או בדואר, ומייעלת את התהליך באופן משמעותי. עם זאת, אפשרות זו זמינה בתנאים מסוימים, המתמקדים בעיקר בהרכב המשפחה הקרובה של המנוח. כך ניתן להגיש בקשה באינטרנט:

    1. זכאות: לפני תחילת ההגשה המקוונת, יש לוודא שהיורשים החוקיים של המנוח נכללים באחת הקטגוריות המאפשרות הגשה מקוונת. אלה כוללים מקרים שבהם המנוח השאיר אחריו בן זוג וצאצאים, רק צאצאים, בן זוג ללא צאצאים אך עם הורים חיים, או ללא בן זוג או ילדים אך עם הורים חיים.
    2. איסוף מסמכים נדרשים: למרות שהבקשה היא מקוונת, עדיין תצטרך להכין עותקים דיגיטליים של כל המסמכים הנדרשים, כגון תעודת פטירה, הוכחת הקשר של המבקש למנוח וכל מסמך משפטי רלוונטי אחר.
    3. גישה לאתר הרשם: נווט אל האתר הרשמי של רשם הירושות. חפש את הסעיף המוקדש לבקשות מקוונות לצווי ירושה ופעל לפי ההנחיות כדי להתחיל את הבקשה שלך.
    4. הגשה: מלא את טופס הבקשה לפי ההוראות, העלה את כל המסמכים הנדרשים והגש את הבקשה שלך. ודא שכל המידע מדויק ושלם כדי למנוע עיכובים בעיבוד.

    הגשה מקוונת יכולה להפחית משמעותית את זמן העיבוד ולהקל על המבקש לעקוב אחר מצב הבקשה שלו. חשוב לבדוק אם יש עדכונים או דרישות נוספות באתר האינטרנט של רשם הירושות לפני הגשת הבקשה.

    לסיכום

    תהליך צו הירושה יכול להיות משימה מרתיעה, במיוחד בתקופה של אבל. עם זאת, הבנת השלבים המעורבים וידיעת המסמכים הנדרשים יכולים לפשט משמעותית את ההליך. בין אם בוחרים להגיש בקשה באופן אישי אצל רשם הירושות או לנצל את הנוחות של בקשות מקוונות, המפתח הוא הכנה ושימת לב לפרטים.

    זכרו, הבקשה דורשת מסמכים ספציפיים, לרבות תעודת פטירה, הוכחת קשר, ושוברי תשלום, בין היתר. בקשות מקוונות מציעות גישה יעילה למקרים ספציפיים, ולכן חשוב לבדוק את זכאותכם מראש.

    במילים אחרות, המטרה היא להבטיח חלוקה חוקית והוגנת של עזבון הנפטר ליורשיו החוקיים. על ידי ביצוע השלבים המתוארים, כך יוכלו המבקשים להצליח בתהליך צו הירושה בביטחון רב יותר ובפחות לחץ.

    צו קיום ירושה

    צו קיום ירושה

    בכל מה שקשור לצוואות וירושות חשוב ומומלץ מאד לפעול עם עורך דין שמתמחה בתחום ויכול לבצע פעולות בשם הלקוחות שלו. הגשת צו ירושה היא אחת מהפעולות האלה והיא נדרשת לאחר שנחשפה הצוואה של אדם שנפטר וכעת הגיע הזמן להוציא לפועל את תוכן הצוואה. היורשים, שהם בדרך כלל קרובי משפחה מדרגה ראשונה של הנפטר יהיו אלה שיופיעו בצוואה אך כאן נוצרת התנגשות בין הצורך שלהם לבצע פעולות פרוצדורליות לבין חוסר הפניות הרגשי שלהם בעודם שורים באבל על מות יקירם או יקירתם. בעזרת עורך דין אפשר שלא לבצע את הפעולות האלה ולהותיר את האחריות לכך בידיו.

    מה המטרה של צו קיום ירושה?

    ההתנהלות לאחר מותו של אדם נחלקת לחשיפה הצוואה ולקיום התוכן שלה, קרי ביצוע מה שכתוב בצוואה והעברת רכוש, חפצים וכספים לידיהם ולבעלותם של היורשים. הגשת צו הירושה יכולה להתבצע על ידי היורשים בעצמם או על ידי עורך דין שפועל מטעמם והוא מיופה כוחם. כאמור, צו הירושה יכול להיות מוגש לאחר שנבדקה הצוואה של המנוח וכעת צריך ליישם את התוכן שלה – העברת כספים מחשבון הבנק שלו אל חשבונות הבנק של היורשים, העברת דירה לבעלותם וכל נושא אחר שקשור בעיזבון שהמנוח הותיר אחריו אחרי שנפטר. רק לאחר הגשת הצו לקיום הירושה אפשר להעביר הלכה למעשה את כל הרכוש והכספים ליורשים.

    היתרונות של שכירת שירותי עורך דין

    עורך דין שמתמחה בתחום של צוואות וירושות יידע לכוון את הלקוחות שלו לביצוע כל הפעולות הנדרשות, בלוח הזמנים המתאים ובדיוק כמו שצריך. הוא יוכל להגיש צו ירושה בשמם וכך לאפשר להם לעכל את מה שקרה להם בלי שיצטרכו להתעסק בנושאים לוגיסטיים ובירוקרטיים בזמן כל כך קשה. כך לא מתבזבז זמן ועדיין מבוצע ללא תקלות כל מה שצריך להתבצע והם יכולים להיות בטוחים שעומד לרשותם איש מקצוע שדואג להם.

    עו"ד מיה סגל ויסהוז מתמחה בכל הפעולות הקשורות לצוואות וירושות ותעמוד לשירותכם ברגישות גבוהה ויחס אישי על מנת ששום דבר לא יתעכב בזמן תקופת האבל.

    הגשת צו קיום ירושה עם עו"ד מומחה

    הגשת בקשה לצו קיום ירושה – עו"ד מיה סגל-וסהוז

    צו קיום ירושה הוא מסמך משפטי המפרט מי הם היורשים של נפטר ומהו חלקו בעיזבון. מסמך זה נדרש כאשר אדם נפטר מבלי שהותיר אחריו צוואה או הותיר צוואה רק על חלק מרכושו. במקרים כאלה, יש צורך לקבוע מי הם היורשים וכיצד יחולק העיזבון ביניהם. יורשים של נפטר שלא הותיר אחריו צוואה נקראים על פי דין יורשים וכפופים להוראות חוק הירושה, תשכ"ה-1965 ותקנותיו. כדי לחלק את העיזבון בפועל, יש צורך בהוצאת צו ירושה, המכיל פרטים כמו שם הנפטר, תאריך פטירתו, שמות יורשיו וחלקו היחסי של כל יורש בעיזבון. לקבלת צו ירושה יש לפנות ללשכת הרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני ולהגיש בקשה. חשוב לציין כי הצו אינו קובע את תכולת העיזבון עצמו, כגון הנכסים הכלולים, היקף העיזבון או כל זכויות או חובות הקשורות לעיזבון. צו הירושה מתייחס רק לעובדות ספציפיות, כגון מקום מגוריו של המנוח, היורשים וחלקם היחסי בעיזבון. ככזה, סמכותו של צו הירושה כראיה משפטית תקפה רק לעובדות אלו. לסיכום, צו ירושה הוא מסמך משפטי מכריע הקובע מי הם יורשיו של נפטר ומהו חלקו בעיזבון.

    קיום צו ירושה

    לאחר שאדם מסוים נפטר יש כמה פעולות שצריך לבצע על מנת שהעיזבון שהוא הותיר אחריו יגיע ליורשים כפי שהוא רצה. לשם כך צריכים היורשים המיועדים או בני המשפחה מקרבה ראשונה בלבד להגיש בקשה לרשם הצוואות על מנת לבחון אם הנפטר הותיר אחריו צוואה ולאחר מכן הם ירצו להוציא צו קיום ירושה על מנת להוציא לפועל את מה שמצוין בצוואה. בהיעדר צוואה יחולק העזבון על פי המצוין בחוק אך כיום יש מודעות גבוהה מאד לעריכת צוואות מבעוד מועד ולכן מה שנותר ליורשים הוא להגיש בקשה להוציא לפועל את הצוואה ולהעביר אליהם את הרכוש והכספים שהותיר אחריו המנוח.

    המשמעות של צו קיום ירושה

    מדובר בעצם בהוצאה לפועל של מה שמופיע בצוואתו של אותו אדם מנוח – אופן חלוקת הכספים והרכוש או העברת הבעלות על כל חלק אחר בעיזבון שהוא הותיר אחריו לאחר מותו. הגשת הבקשה לצו קיום הירושה היא פעולה שחייבים היורשים לבצע (או כאמור עורך דין שפועל מטעמם והוא מיופה כוחם) ואין אף אחד אחר שיוכל לעשות את זה. חשוב לאפשר לגורמי המקצוע לפעול ולכן חשוב בכל מקרה להגיש את הבקשה כמה שיותר מהר.

    הגשת בקשה לצו קיום ירושה

    הגשת בקשה לצו קיום ירושה

    כאשר אדם נפטר ומתברר שהוא הותיר צוואה בנוגע להתנהלות עם כספים או רכוש שהיו לו – יש צורך בביצוע הגשת בקשה לצו קיום ירושה על מנת שהיורשים שמופיעים בצוואה יוכלו לקבל לידיהם או לבעלותם את אותם רכוש וכספים. את הבקשה הם יכולים להגיש בעצמם בצורה ידנית או מקוונת ובמידה ואין הם מסוגלים לעשות זאת בשל הקושי הרגשי שמתלווה לתקופת האבל על מותו של אדם קרוב – הם יכולים להיעזר בעורך דין שעוסק בצוואות וירושות שיעשה את זה עבורם לאחר שקיבל מהם ייפוי כוח. כך הם לא צריכים לבצע את הפעולות בירוקרטיות הקשורות למות יקירם אך יש מי שעושה זאת עבורם.

    אם אתם מחפשים סיוע בנוגע להגשת בקשה לקיום צו צוואה או ירושה – עו"ד מיה סגל ויסהוז היא הכתובת עבורכם.

    אז איך בעצם מגישים צו לקיום ירושה?

    את הצו יש להגיש לרשם הירושות וניתן לעשות את זה באופן ידני או באופן מקוון דרך אתר האינטרנט הייעודי לכך. מכיוון שאנשים שזה עתה איבדו אדם קרוב לא אחת מתקשים להתעסק בכל הנושאים הלוגיסטיים והבירוקרטיים אשר עומדים בפניהם, הם שוכרים את השירותים של עורך דין שמתמחה בתחום של צוואות וירושות על מנת שיגיש עבורם את צו קיום הירושה ויתנהל מול גופי המדינה בעוד הם עדיין מתאוששים מהאבל ומהמוות שפקד את המשפחה שלהם. בעזרת עורך דין הם יכולים להיות בטוחים שהבקשה תוגש ללא בעיות או תקלות ותוך פרק זמן קצר יועבר אליהם העזבון כפי שהוא מחולק בצוואה.

    החשיבות של ביצוע הפעולות הנדרשות

    כאמור, למרות קושי רב ואבל ששורים בו בני המשפחה אין ברירה אלא להמשיך לנהל את החיים. המזל הוא שיש עורכי דין שמתמחים בפעולות כאלה כמו הגשת צו קיום של ירושה וכך חוסכים מהלקוחות האבלים שלהם את ההתעסקות עם הבירוקרטיה הסבוכה. חשוב להבין שרק לאחר הגשת הצו אפשר לוודא שהירושה עוברת ליורשים כפי שצוין בצוואה ולכן יש חשיבות לבצע את הגשת הצו ללא שום עיכוב. התעסקות בכל הנושא של צוואה וירושה חשובה וקריטית למרות האבל.

    עורכת הדין מיה סגל ויסהוז עומדת לרשותכם בשעתכם הקשה והמורכבת ונכונה לסייע בביצוע כל פעולה הנדרשת בנוגע לקיום צוואה וירושה.

    אז איך בעצם מגישים צו לקיום ירושה?

      עוד בנושא

      הגשת בקשה לצו ירושה
      להמשך קריאה
      נאמנות בצוואה: מדריך להורים לילדים עם צרכים מיוחדים
      להמשך קריאה
      ניווט בעולם הצוואות ההדדיות: יתרונות, חסרונות ושיקולים משפטיים
      להמשך קריאה
      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן